30e september 2010

Nej jag har inte varit hos tandläkaren än, sitter och väntar på att han ska ringa mig och berätta om jag måste operera bort min visdomstand eller om jag kan ta ut den på vanligt sätt, det förstnämnda är mycket dyrare så jag vill gärna veta innan jag går dit. Har suttit hela morgonen och väntat på det nedra samtalet. (röntgade den tanden sist jag var där därför kan han ge mig ett svar via tel)


Jag fattar inte varför man kan få "gratis" tandvård, eller iaf betala en liknande summa som man gör till läkaren. Iaf när det gäller dom här förbannade visdomständerna, jag kan ju inte bestämma själv när dom kommer och det spelar väl ingen roll om jag tog bort dom innan jag fyllde 20 eller nu efter ekonomiskt. Och hur i h*lvete kan det vara så sjukt dyrt att gå till tandläkaren, flera tusen kr för att ta bort en tand som tar tio minuter att få bort. Sedan kostar det ännu mer om man kommer in akut. En tand är väl också sjukvård? Politikerna borde satsa på en rimlig summa för tandvård.................


Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0