Min tonårstid

Tänkte berätta lite hur jag var i tonåren, vad jag hade för stil m.m och mina tankar kring saker och ting. Tonåren var jobbig men så är det nog för de flesta, jag hade en period då jag inte visste vem jag var och ropade på hjälp på ett typiskt tonårsvis. Jag sket i skolan, var trottsig, när jag väl var i skolan hängde jag bara och skolkade. Jag rökte för att vara tuff, men något som aldrig lockade var att dricka. Betygen blev sämre o sämre och jag gav nästan upp. Under samma period hade jag den typiska fjortisstilen också, stringtrosorna skulle synas (alltså banden) översminkad, streck till ögonbryn m.m. Min attityd började bli sämre, blev allt mer kaxig.

 

Sen vände det, jag blev klokare och blev seriös, jag tog tag i mitt liv och hade så hiiiiiiiiiiiimla kul på gymnasiet, helt klart den bästa tiden ever :D där fann jag mina två bästa vänner, shiiiiiiiiit våra stunder alltså, åååååååååh saknar dom men vi har ju varandra nu också, går inte en vecka utan att vi ses ♥ Varje vecka, varje vecka :D

 

När det kommer till klädstil har jag inte haft något speciellt, jag har följt modet men även skapat min egen stil utifrån det, så har det alltid varit. Har aldrig varit något utstickande såsom punkare eller liknande, även om det inte är fel med det, men det har aldrig varit jag.

 

Men iaf, har både dåliga och bra minnen från tonåren. Det var kämpigt som fan men jag lyckades, både i grundskolan, gymnasiet och även högskolan. Jag har gått sammanlagt 17 år i skolan och det är jag stolt över.

 

Ta tag i era liv och ta vara på skoltiden, både när det gäller betyg och vänskap ♥ det är oftast där man finner vännerna för livet ♥

Lev era liv fullt ut och njut av att vara tonåringar, innan det är dags att öppna nya kapitel i livet :) även om man lever livet fullt ut då med, men ju äldre man blir destu mer ansvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0