10 - 1 - 27

God morgon!

Brrr va kallt det är, började min morgon med att gå ut med Mexx, jag ska ha Mexx hos mig i några dagar nu. Trodde kylan skulle försvinna nu eftersom att det har varit milt väder i några dagar men nej, nu är den här igen och långkalsongerna åker på så fort man är utanför dörren.


Ska snart ställa mig vid spisen tänkte jag och laga massor med mat så att jag fyller frysen med färdig mat igen. Underlätta för älskling som kommer hem rätt så sent från jobbet, då är det inte så kul att ställa sig och laga mat direkt så den uppgiften tar jag på mig nu. Jag ska däremot leva på sallad ett bra tag framöver, tänkte börja med en laxsallad a la Niki. Ska göra kycklingfärsbiffar, Cevapcivi, två olika fiskrätter, till det blir det quinoa och bulgur, även potatis men det är inte så gott att frysa in. Ska låta fantasin spröda när jag lagar mat. Kanske skriver något recept här i bloggen, jag hittar alltid på mina recept själv.


Så för min del blir det nyttiga veckor fram över, är rätt så nyttig annars med men nu är det extra. Bara sallader och vatten. Fast i helgen får jag äta andra saker (men det ska vara nyttigt) sallader kör jag på veckodagarna. Sen till frukost blir det knäckebröd med grönsaker på och en BRA juice som inte innehåller massor med skit..


Man mår BÄST av att äta bra och nyttig mat. Det förlänger livet!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

jag tror inte det är bra att bara leva på sallad niki, tänk om lite där! :)

2010-01-27 @ 10:56:14
URL: http://memikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0