Mer diskussion om ingrepp

Jag skrev ett inlägg tidigare om skönhetsingrepp och att jag tycker att det är okej att göra det, det jag framförallt ville påpeka var att det är insidan som räknas som en förebild. Jag fick många intressanta kommentarer på det jag skrev och tänkte att jag skulle utveckla det hela lite mer. Jag accepterar vad NI tycker och tänker :)

Vissa var emot det helt. Jag såg ett program tidigare på tv4 fakta (min favoritkanal men ändå) där de tog upp ett fall om en 15 årig tjej som hade en enorm byst och mådde SKITDÅLIGT, kunde inte vara på stranden, skämdes jätte mycket och var inåtvänd. Hon tog beslutet att operera sina bröst mindre (det var INTE livsnödvändigt). Det är SAMMA sak som att en tjej med en liten byst vill ha större. Hon kanske mår LIKA dåligt pga sina små som den andra tjejen gjorde för sina stora. Det är skönhetsingrepp båda två. Båda tänker att "de dugen inte som de är" OAVSETT. Båda förändrar sitt utseende. Är det ena rätt medan det andra är fel?


Man dugen självklart som man är.

Det viktigaste är ÄNDÅ hur man mår. Har man något man mår fruktansvärd dåligt av som påverkar hela ens liv så tycker jag att man ska göra det, spela roll vad det är för ingrepp, om man ska rätta till en sne näsa eller förstora brösten.

Då kan man nästan säga att fixa tänderna, färga håret, sminka sig eller något liknande nästan är samma sak som att göra ett ingrepp. Åhh jag är sämst på att förklara vad jag menar med det men jag hoppas ni hajjar vad jag vill HA UT av allt detta.



"man duger som man är"
då ska man inte ändra på sig det minsta lilla. 


Jag måste erkänna att jag har gjort ett "sk skönhetsingrepp" eller ja, plastikkirurgi. Jag har legat där under kniven. Jag föddes och fick en hjärnblödning som försvagade HELA min halva sida av kroppen. Detta har påverkat mig, jag har gjort operationer som nästan var livsavgörande. Min röst påverkades jättemycket av denna hjärnblödning. Jag behövde inte göra ingreppet men efter många år av att jag mådde sååååååå dåligt av att prata inför klassen, folk påpekade min röst och det påverkade i stort sett hela mitt liv så bestämde jag mig för att göra något åt det. Ja jag kanske är en dålig förebild nu och för mina framtida barn MEN detta ingrepp gjorde så att jag mår bra i mig själv och har ändrat mitt liv till det positiva. Det spelar ingen roll om det har med tuttar att göra. Det var ett skönhetsingrepp som ändrade min röst...



Är det BARA okej att göra skönhetsingrepp alltså plastikkiruri om det är LIVSAVGÖRANDE? Vad tycker ni?


Jag uppmanar verkligen INTE människor att göra massor med ingrepp nu det får ni inte tro, det jag ville komma fram till som jag nämde i början är att jag tycker att insidan skapar en förebild.

Kommentarer
Postat av: ERICAPERZZON

Det är okej att göra det så länge man själv vill det anser jag;P

Jag förstår vad du menar också men allt kan missuppfattas i en text och då blir vissa helt galen;P



/E

2010-02-04 @ 22:21:17
URL: http://ericaperzzon.se
Postat av: Leia ♥

Ja, visst är det! :)

2010-02-04 @ 23:51:58
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: ida igen :)

det är ett svårt glapp där tycker jag. vad är okej och vad är inte okej liksom. men det är också skillnad mellan skönhetsingrepp och plastikkirurgi. brännskador är ett bra exempel! det är ju också utseendemässigt men inget man kan rå för. likaså angående din röst tänker jag. men som sagt, skillnaden är hårfin. dock tycker jag rent spontant INTE att du är en dålig förebild för den operationen du gjort. jag skulle förmodligen gjort detsamma.



så som sagt. skillnaden är hårfin och sånt är väldigt svårt! har dock fortf samma åsikt som tidigare ang skönhetsoperationer ;)

2010-02-05 @ 19:00:46
URL: http://idaho.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0