Det här med skönhetsingrepp

Jag har alltid tyckt att man ska vara så naturlig som möjligt och att man inte ska utsätta sig för ingrepp m.m. Att man är en dålig förebild för att man ändrar sitt utseende, MEN nu har jag ändrat mig. Vad tusan har utseende egentligen med en bra förebild att göra?, jag menar, det är väl ändå HUR personen ÄR. Insidan är det som ska bygga en bra förebild. INTE hur man ser ut, man kan ha stora bröst och vara blond och vara världens finaste person, sminkar sig gör väl alla tjejer ibland om inte varje dag. Visst sen är det inte snyggt med kladdigt sminkande, för brun i ansiktet medan resten av kroppen är ljusare.


Alla människor har ett UNIKT och FINT yttre, oavsett om man är tjock eller smal, stora eller små bröst, finnar eller slät hy, blek eller brun, sminkad eller osminkad. Det är insidan som är DET, det som gör att du är en bra människa, det som avgör om man är en bra förebild, det som avgör om du får ett jobb ( vissa går på utseende tyvärr ) ..


LÅT människor förbättra sitt yttre. Jag skulle kunna tänka mig att göra större bröst, japp helt ärligt så har jag tänkt på det massor. Jag tycker att det är snyggare med större bröst, thats it!!!

Dom som klankar på folks yttre borde fundera på sitt eget inre istället, inte vara en sån jävla bitterfitta.. Fokusera inte så mycket på hur andra ser ut.. Fokusera på dig själv istället!







Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Tack, det kommer jag :)

2010-02-04 @ 20:47:16
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Ida

jag håller inte alls med dig. såhär tänker jag:



"Vad tusan har utseende egentligen med en bra förebild att göra?" -

det handlar om att man genom ex en plastikoperation gör ett statement att "jag duger inte som jag är". kort och gott är det ju faktiskt så. vad ger det för bild till ens eventuella kommande barn? du duger inte som du är. har du små läppar, gör större, är du tjock, bli smal etc. varje dag matas vi med information från media om hur vi ska se ut. smalare och smalare. större bröst. perfekta botoxade ansikten.



du duger inte som du är, din mamma hade små bröst och gjorde dem stora. får du små bröst borde du göra desamma. klart barnen uppfattar det så. DET är en dålig förebild.



är du inte nöjd med dina läppar eller dina bröst eller whatever kan du fixa till det. eller så kan du fråga dig själv, varför? varför kan jag inte acceptera att jag ser ut såhär? vad är det som får mig att ogilla storleken på mina bröst?



jo det är samhällets normer som säger hur jag borde se ut- och visst kan man tycka att det ena eller det andra är snyggare (stora/små bröst osv). men att istället försöka acceptera sig själv att det här är jag, så gömmer vi det under botox/silikon etc.



usch!

2010-02-04 @ 20:59:06
URL: http://idaho.devote.se
Postat av: ERICAPERZZON

Jag håller med dig faktiskt. Vissa kanske tycker att stora läppar och bröst är snyggt, alla vill vara snygg, varför inte göra det då om man blir stärkt som person?

Sedan finns det ju en gräns men det är upp till var och vad dom gör med sin kropp egentligen:P

Jag har själv tänkt på brösten, inte just nu men senare kanske om dom får ful form;P jag tycker det är snyggt med en fin form på dom och en storlek större skulle inte skada heller;P



/E

2010-02-04 @ 21:31:59
URL: http://ericaperzzon.se
Postat av: Kajsa

Jag håller med Ida verkar vara en klok människa.

2010-02-04 @ 22:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0