Kvällsbloggning!

Mina favoriter gick vidare i idol. Tror helt klart att det står mellan Tove och Erik i slutet. Min favorit är nog Tove :) så jag hoppas på en seger för henne. Ska snart gå och lägga mig, ögonen går kors och tvärs, känns som att jag inte har sovit på evigheter, ska ta en rejäl sovmorgon imorgon..


En sak som hände igår när jag stod och väntade på bussen var att det satt några fjortisar i en busskur och slängde glasflaskor på vägen, rökte och hade den här typiska fjortisattityden. Jag blev mest ledsen när jag såg dom, tyckte så synd om dom. Så små och osäkra personer som måste spela tuffa. Ja vad ska man säga, tragiskt är vad det är. Jag hade själv en kort period i nian då jag var osäker, ville vara en i gänget, visste inte riktigt vem jag var. Den perioden gick fort över och jag hittade tillbaka till mig, jag vet vem jag är, jag är väldigt säker i mig själv och jag vill inget hellre än att få andra att bli trygga i sig själv, att våga vara DU, inte gå efter grupptryck. Att våga säga nej. Det är inte ballt att dricka, det är inte ballt att röka. Rökning är äckligt. På tal om det, jag står i busskuren och en liten fjortis sätter sig på bänken och tänder sin cigg, rökmolnen kommer mot mig och jag byter plats, efter ett tag slänger hon ciggen precis där jag står, jag tittar på henne, hon ger mig en ursäkt iaf! Jajja.. Men man såg mönstret, mer behöver jag nog inte säga... Nä men man ser rätt så tidigt hur människor kommer att utvecklas, hur deras framtid ser ut m.m... Men framtiden kan alltid ändras! Det bestämmer bara du.


Jag måste bara säga att jag är förbannat STOLT över mig själv på många sätt och vis. Nu får man väl sura miner lite här och där men vadå, ska man inte kunna ge sig själv lite beröm ;)


Nu väntar sängen på mig, vi hörs imorgon!

Godnatt


Kommentarer
Postat av: ERICAPERZZON

Jag hejjar på Tove jag med:)



/E

2009-11-28 @ 10:23:10
URL: http://ericaperzzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0