Ett bra självförtroende



I dagens sammhälle kan jag förstå att många tjejer har dåligt självförtroende
jag har själv haft det så jag vet hur det känns. Men jag började fundera på
varför jag hade det. Jag la helt enkelt ner för mycket tid på att klaga på mig själv
och mitt utseende. Självklart vill man vara perfekt men självförtroendet syns igenom om
man inte tror på sig själv. Jag var desutom rädd för att göra bort mig vilket också var en stor
orsak till mitt dåliga självfötroende, jag var rädd för vad andra skulle tycka om mig.

Vad fan ska man bry sig om vad andra tycker, so what om man gör bort sig, garva åt det istället.
Bjud på dig själv istället för att vara rädd. Människor dras automatiskt till de som har bra självfötroende,
man syns. Man måste vara "inbjudande" själv också för att folk ska lära känna dig. Få upp ögonen för dig. Visst
det är svårt.

Jag är inte rädd för att göra bort mig idag, jag garvar åt det istället. Gör du bort dig inför andra och de garvar åt dig, garva med dom då.


Bjud på dig själv

Var inte så jävla seriös hela tiden utan va rolig också annars kan man bli rätt så tråkig

Man vill umgås med personer man mår bra av att umgås med

Ett skratt förlänger livet


Tro på dig själv så gör andra det också, jag lovar
 
Självklart kommer du att må bättre

Skulle kunna diskutera detta i evigheter då jag tycker att det är ett intressant ämne, men måste tyvärr bege mig till ikea snart så jag sätter punkt för detta än så länge.




















Kommentarer
Postat av: Alexandra

Mycket bra inlägg!

2009-03-21 @ 14:15:47
URL: http://cleopatravii.blogg.se/
Postat av: Mippi

Hej tack :) jodå de e bra svin trött bara jag o min sambo har hållt på att städa utomhus runt huset hela dagen, så nu somnar jag snart ;) men fint blev de.. du då? haft en bra dag? Kram

2009-03-21 @ 17:03:58
URL: http://www.mippi.se
Postat av: matilda

Ett bra självförtroende är nyckeln i många lägen - om inte i alla lägen!

2009-03-21 @ 19:18:31
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: Cajsa

min dag har varit riktigt bra.. ^^ varit på ishallen hela dagen dock men det var min sista dag! :D och den avslutades bra måste jag säga.. ^^

2009-03-21 @ 20:25:35
URL: http://cajsa1.webblogg.se/
Postat av: Romeo Patrick

Bra skrivet, har en ungefärlig likadan blogg, eller ja inte blogg med inlägg=) Det handlar i alla fall om detta med utseende etc. Ta gärna en titt =)

2009-03-30 @ 21:21:13
URL: http://romeon.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0