Helgen

Fredagen


fredagen spenderade jag genom att vara ute och sola i stort sett hela dagen, klippte även gräsmattan så nu är den tjusig igen. Den börjar få en riktigt fin grön färg, känns bra att det regnar idag så att den kan bli ännu finare. På eftermiddagen kom min kära sambo hem och vi begav oss iväg till affären för att fylla på både kyl och frys. Vi såg även filmen Shutter Island denna kväll. Den var helt okej, snyggingen Leonardo Dicaprio är i huvudrollen ;) Vi hade en lugn och skön fredag med andra ord.


Lördagen

Älskling, B och mina brorsor drog iväg på fotboll, de hade familjensdag där så det fanns massor att göra. Bla sumobrottning, måste ha sett skitul ut när de hade de där sumodräkterna på sig, hade gärna velat vara med och fota. Själv åkte jag iväg till mamsen där det självklart spenderades tid i solstolen, riktigt fint väder. Jag och syster tog en långprommis med Mexx, behöver jag nämna att kameran följde med ;) blev jättefina sommarbilder på syster, själv blev jag gräslig på foto så det blev inga bilder på mig. Men syster agerade fotomodell gladerligen. Vi gick till en sjö och bara satt och njöt av det fina vädret. Mamma och B skulle till svärföräldrarna på kvällen så jag och älskling var barnvakt. Vi lagade tacos till middag, blev riktigt gott. När middagen var klar och vi var mätta och belåtna (klockan var då redan vid halv nio) så var det bara att slänga lillplutten i duschen. Sedan blev det lite tv tittande innan det var dags för minstingen att sova. Måste ge en eloge till mina tre småsyskon, alla är så duktiga när det gäller att gå och lägga sig, aldrig något tjat eller bråk. Dom lägger sig så snällt och man behöver bara säga till en gång :) så snälla så. När den minsta var i säng spenderade vi andra tid vid tv:n. Vissa kollade på fotboll medan andra kollade på 27 dresses. Det blev en riktigt lyckad kväll, vi hade jättemysigt. Alltid lika kul att passa de små liven..


Jag hade riktigt problem att hålla ögonen öppna på kvällen, ville inget hellre än att sova, men jag ville agera chaufför till herrskapet och desutom ville vi sova hemma så jag fick kämpa mot de tunga ögonlocken. Varje gång jag la mig i fotöljen så höll jag på att somna, vid ett tillfälle var jag nära på att hoppa runt på golvet. Men jag lyckades övervinna tröttheten. Så det var riktigt skönt att komma hem sedan och lägga sig i sin egen säng. Men då var man självklart pigg så då blev det lite tv:tittandes innan jag föll i min skönhetssömn..


Här sitter jag nu, trött och längtar efter att ställa mig i duschen som jag kommer att göra efter jag postat detta inlägg..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0