Jag vill öppna mig

Jag vill kunna öppna mig mer här i bloggen, jag kan lättare uttrycka mina känslor i ord och eftersom att många av mina nära och kära läser min blogg så är det perfekt att kunna berätta sina tankar och åsikter här.

 

Många tankar snurrar i huvudet, både positivt och negativ och när man öppnar käften så blir det bara fel. Jag är världens sämsta på att förklara saker. Då kan det bli riktigt flummigt ibland! Jag måste lära mig att slappna av och inte få ångest över att saker och ting kan bli fel, man kan inte vara perfekt hela tiden, och tunghäfta "heter det så?" får väl alla det är väl inga konstigheter. Men för mig är det det, jag vill vara "perfekt" hela tiden och så fort jag inser att jag säger för mycket om mig själv "har svårt för att öppna mig", förklarar dåligt eller liknande så får jag ångest. Jag ställer för höga krav på mig själv hela tiden så jag vågar inte att slappna av och bara vara Niki. Men det blir bara värre har jag insett, ju mer jag "spänner mig och tänker på att vara "perfekt" jobbigare blir det. Jag tänker för mycket på vad andra tänker om mig. Jag har världens bästa självförtroende utåt men självkänslan är sämre. Därför vill jag börja med att våga slappna av och öppna mig här i bloggen, tror det blir lättare in real sedan.

 

Jag måste släppa min "att vara perfekt hela tiden" lista och låta jag bara vara jag, tro på mig själv inom mig så som jag gör utåt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0