Be Cool , Be Yourself

Läste precis Fokis blogg och det är den första bloggen jag verkligen inponeras av på så sätt att hon är en bra förebild för unga och driver en spännande och bra blogg som INTE handlar om ständigt räkande, festande supande m.m..

De som har de största bloggarna idag är för mig " fjortisar " ,  livet kretsar kring att förnedra människor, snacka en massa skit om varandra, festa, röka, supa och att lägga ut bilder som visar för mycket. Är det sådant man måste göra för att bli något inom bloggvärlden, nej, för vi har lilla söta Foki :) .. Även mig! Hehe!

Jag har aldrig tyckt om alkohol, tycker att det är tragiskt att så många ungdomar dricker. Många kommer att bli alkoholister i ung ålder. Många börjar dricka och röka för att vara tuffa, om man inte gjorde det så var man en tönt. Det är ju tragiskt. Jag vet själv hur "poppis" man blev bara för att man rökte. Ja jag gjorde det och jag skäms över det, men jag tog tag i mig själv. Jag rökte bara för att vara tuff. Ett pinsamt kapitel i  mitt liv. Hade taskigt självförtroende för en kort stund..

Vad är vitsen med att supa sig så pass full så att man mår skit, får minnesluckor m.m. Är man en sådan tråkig person att man måste ta till alkohol för att vara rolig ? Jag är en stolt nykterist som är mig själv och kan ha kul utan att supa mig full.

" Festa " handlar inte BARA om att supa sig fullast. Festa är att umgås med vänner och ha kul också.

Man är INTE cool för att man röker och super. Man är COOL när man är sig  SJÄLV :)



Kommentarer
Postat av: A.C

hej:)



söt bild på din header^^ allt väl?:D

2009-09-26 @ 21:47:31
URL: http://amychen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0