Vad jag ska opereras för

Många har frågat vad det är jag ska opereras för och jag tänkte nämna det lite kort igen så att ni vet :) när jag föddes fick jag en "hjärnblödning" som försvagade hela mig högra halva av kroppen och har påverkat mycket, men som idag inte syns utåt då jag har fått mycket rehablitering. Men iaf, jag andas fel och det påverkar talet m.m och så. Så 2007 var det nog, jag ville kunna andas normalt och opererade in en "lambon" tror jag det hette så dom gick in i gomen, halsen och näsan och satte dit något så att andningen skulle bli bättre. Jag fick komplikationer av den första operationen och fick en knöl i halsen som blev rätt så stor.

Mitt tal försämdrades och jag fick svårare att andas. Fick springa hos läkaren minst en gång i månaden. De hade inte sett något liknande. En kraftig reaktion på operationen iaf. Fick även bakterier och kronisk bihåleinflammation av följderna. 2008 började knölen bli mindre och i slutet av november var den borta. I samband med det fick jag en operationstid i dec 08 men avbokade för jag trodde att det skulle bli bättre nu när knölen var borta. Men det blev bara värre och värre. Besökte läkaren senast i början av september och fick en akuttid några veckor senare.

Så efter två års lidande är det nu äntligen dags. Jag ska ta bort denna "lambon" imorgon. Svårt att förklara riktigt vad en "lambon" är. Men de tog delar från gomen och halsen och gjorde näsan "trängre" så att andningen skulle pasera mer genom munnen. Imorgon

Jag är extra nervös nu eftersom att jag fick sådana biverkningar förra gången så. Men denna gång blir det nog bättre. Det jag är skraj för är att sövas, men är van nu. Det är ju inte första gången man gör det, men jag vänjer mig aldrig. Jag tycker att det är obehagligt, thats it!

Men jag måste..





Kommentarer
Postat av: ERICAPERZZON

Jag håller tummarna för dig iaf!:)



/E

2009-09-20 @ 21:15:12
URL: http://ericaperzzon.blogg.se/
Postat av: Sandra

Du har fått mina sms va? Hoppas och tror att allt går bra idag! Puss

2009-09-21 @ 07:23:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0