16 and pregnant

Sitter och kollar på 16 and pregnant, jag har alltid varit emot att "barn" skaffar barn då jag anser att de inte har mognaden till att ta hand om ett barn på många plan som är viktiga för att klara av ett sådant ansvar. Jag tycker att man ska vänta. Vänta tills den dagen då man har en bra grund och mognaden. Det är inte för intet att man försöker få unga att inte skaffa barn för tidigt, det är inte för intet att ens föräldrar tjatar om att använda kondom.


Jag tycker att man ska göra som dom gör i USA, ge bättre kunskap vad det egentligen innebär att bli förälder, att man får låna hem en "lotsas bebis" och se att det inte bara är gulligt och så hela tiden, en bebis är inte en docka.


VÄNTA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0