Dålig start på dagen.....

 

Idag är det inge vidare med min mun. Visdomstanden värker enormt mycket, tandköttet är svullet vilket gör det plågsamt att borsta med tandborsten där. Det blöder, det smärtar, det gör mig galen....Vi betalar förfan 33% skatt i det här landet, ibland mer och ibland mindre. Varför kan inte det täcka tandvården med? tänder måste vi ha, de kan göra oss sjuka om de blir inflamerade. Man får extrem huvudvärk.. Vi betalar så jävla mycket för skit. Man kan inte bestämma själv när den jävla visdomstanden kommer, det är förfan inte mitt fel att den kom efter det att jag fyllt 19 år. Blir så jävla förbannad på TANDVÅRDEN, att det kan vara så sjukt dyrt. De finns dom som får visdomstanden när de är under 19, de får gratis, jag har ännu inte dragit ut min, så då kan jag lika gärna göra det GRATIS NU... Vad är skillnaden? Jo att jag är över 19, men vad fan gör det.. GRATIS TANDVÅRD, att man betalar lika mycket som man gör i sjukvården, MAX 900 kr på ett år. 320 kr per besök. Det skulle underlätta för de flesta, vi behöver våra tänder hela livet...

 

ÅHHHHHHHHHHHHHHH :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0