Smile and you be happy

Jag sitter här med tårarna rinnandes längst kinderna, jag kollade precis på extreme home makeover och det slutar alltid med att jag gråter, gråter av glädje åt andra människor. Idag var det ett avsnitt om en familj, mamman har långt framstiden cancer men ändå lyser en lycka i hennes ögon, lycka för att hon har en sådan underbar familj. Hon är en av de positivaste människor jag sett. Det får mig att tänka på mig själv, hur jag är som människa, vad jag egentligen klagar på och hur negativ jag är ibland. Life is too short for that. Visst ALLA människor är negativa ibland, det är bara mänskligt, men man blir friskare och får ett längre lyckligare liv om man är positiv, hur jobbigt det än är.


Jag har alltid velat jobba med något som hjälper människor. En tanke som alltid har funnits är att forska inom cancer.
Men jag får nöja mig med att försöka vara så positiv och glad och sprida glädje genom min blogg och hoppas att jag kan förändra någon där ute.  Men det är inte bara så lite, att veta att man gör något för någon annan människa, att denne får ett bra liv och att se människor glada över något man gör, det är värt så mycket.



Jag ska smitta min blogg med massor av positiv energi och glädje så att ni också blir smittade av det :)
Goodbye negative.. Ja jag är inte sådär jättebra på engelska, lät lite konstigt det där goodbye negative, fast när jag läser det igen så rimmar det rätt så bra ;) Ha Ha!


Jag ska framhäva mina fina drag :)

Kommentarer
Postat av: Laila

Haft en bra start på veckan? :) ♥

2010-02-08 @ 15:07:06
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: Laila

kul att du är så glad :D

2010-02-08 @ 16:06:56
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: ERICAPERZZON

Ja man ska vara positiv men man måste få gnälla och känna sig nere också för att få uppleva det där ljusa och lyckliga:)



Svar: Tack det hade jag:)



/E

2010-02-08 @ 19:09:29
URL: http://ericaperzzon.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0