28e april 2010

God morgon!

Är precis hemkommen från gymmet. Det är min jävla visdomstand som håller på så att det känns som att man har ont i halsen, är så trött på den men vågar heller inte gå till tandläkaren, ussh! Men som sagt, var på gymmet och tränade i två timmar, duktigt Niki ;) Blev först kondition och sedan styrka i vanlig ordning, sedan gick jag förbi gruppträningen för att se om det var något som skulle börja precis, och det var det så det blev 45 minuter gympa också. Riktigt skönt, jag och tanterna körde på bra, haha! Hade dock lite problem med balansen, tur att jag stod längst bak så ingen såg.. Känns riktigt bra i kroppen nu och jag ska snart göra mig en kycklingsallad med ägg. Hört att ägg är bra när man ska bygga muskler? kanske bara är en myt det med.. Vem vet, kanske vaknar upp en dag som en muskelknutte om jag fortsätter med att äta ägg.. Hehe, det skulle se ut det^^


Jag cyklade en mil idag på gymmet, tänkte att jag skulle öka med 2 km varje vecka. man ska inte ta i för mycket i början. Fast jag har förmågan att göra det. Jag började ju gymma i november och körde på lite för hårt så efter en månad fick jag riktigt ont i kroppen. Har fortfarande ont på vänstra sidan av ryggen. ska prova lite stretch övningar vi fick lära oss idag. Nu börjar det synas lite på kroppen också :D Wihoo, känner mig fastare och börjar få snygga former. Rumpen börjar bli riktigt snygg den med, hoho! Mycket vatten, bra kost och motion så ser min vardag ut. Och sedan självklart inget godis i veckan.. Har verkligen minskat på sockret rejält, även salt, äter inte det om det inte redan finns i maten vill säga.. Saltar aldrig maten annars!! Man känner verkligen att kroppen tackar en för det. Det spelar ingen roll om man är pinnsmal och äter massor med godis och skit varje dag fast det inte syns på kroppen, det bildas inuti också, inte bara utanpå!!! Så tänk på det! Hitta bara motivationen till att sluta så klarar man det. Jag har verkligen hittat min, jag tänker knappt på godis på vardagar. Jag tänker på min kropp och att jag vill forma den så som jag vill ha den och trivs i och då får man minska på saker och öka på annat. det går bara man vill :) Sen vill man ju leva och må bra så länge det går eller hur :) Men självklart ska man unna sig saker här i livet med, men det gäller att hitta en balans. jag kör godis enbart på helger. Skulle aldrig kunna sluta helt, är en riktig godisgris ;)


Nu ska jag hoppa in i duschen...


Sist vi tjejer träffades rörde jag inte en enda godisbit.. Men jag luktade som sagt på det ;) hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0