Tankar

Det har varit en bra och intensiv helg med mycket skratt, vänner och familj. I veckan ska jag på lite läkarbesök, möten och sen ska jag ta det lugnt, för det blir en intensiv helg nästa vecka också.

 

Idag har jag varit på apoteket och köpt antibiotika och descutanlösning eller vad det heter inför min operation. Måste ringa min läkare imorgon och fråga när jag ska börja ta antibiotikan. Ussha bussha, inte långt kvar nu. Nervös som fan och det märks på kroppen. Drömmer t.o.m att jag opereras. Don´t like it! But I have to do that. Har inget val nu... Jag skulle helt enkelt varit nöjd med den jag var, varför utsatte jag mig för detta. Jag kan inte ändra det nu men jag vill få andra att vara nöjda med den dom är, gör inga kirurgiska ingrepp om det inte handlar om liv och död. För mig fanns det ett val från början för just nu var det inte akut, men jag gjorde det ändå. Och nu måste jag göra om detta jobbiga ingrepp för att må bra. Nu har jag inget val längre, jag måste!

 

På ett sätt har den här operationen fått mig att inse att man ska vara glad för den man är. Efter denna kommer jag att få en ny chans och ta vara på livet på ett annat sätt.

"Det som inte dödar mig gör mig starkare och det stämmer verkligen"

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0