1 år

Nu har jag och älskling bott hemifrån i ett helt år. Denna månad för exakt ett år sedan flyttade vi in. Tror det var den 7e september. Och jag måste säga att det är fantastiskt skönt att ha eget. Innan vi flyttade bodde vi tillsammans hemma hos mig i ett eget hus med allt man behöver i ca fyra år. Shit det är helt sjukt att vi nästan har bott tillsammans i fyra hela år. Men det är meningen, vi passar så bra ihop så det var ingen tvekan om saken. Vi är bästa kompisar och väldigt kära. Det sägs att det bästa förhållandet kommer genom en vänskap och sedan blir det kärlek. Vi har känt varandra i sju år och har varit väldigt bra kompisar. Så vi känner varandra på alla sätt och vis.

Jag är väldigt familjekär och vill ha familjen nära mig och det har jag idag :)


Friheten och att ha ett eget, det är en fantastisk känsla, att desutom äga något så stort är ju bara så BRA i framtiden..

Men jag saknar fortfarande tiden då man bodde hemma. Kraven är inte detsamma. Nu är det räkningar hit och dit. Man måste ta egna ansvar när det gäller att fylla kylskåpet, se till att kläder tvättas ( även om jag tvättade när jag bodde hemma ) man diskar, man lagar mat, städar stora ytor ( förr var det bara rummet ). Men ändå är det jävligt kul att ta hand om sitt eget hushåll. Jag älskar att städa och tvätta. Även om vi har tvättmaskin så går jag ibland till tvättstugan bara för att det är så förbannat kul. Haha! i know im crazy, men sån är jag.. Att få fixa och dona hemma, mysigt!


Att dela något så fint med sin underbara kille <3


Nu märker man att man tar med sig saker från mamma. Det här med att städa och att ta ansvar, ha arbetsuppgifter även när man bodde hemma. Jag tömde alltid diskmaskinen haha. Var en riktig slarver när jag bodde hemma, men nu är det fint. Mamma har alltid haft ett fullt kylskåp, aldrig brist på något gott, fanns alltid något när man var sugen på det. Vi har också alltid fullt kylskåp och frys. Det är ett måste för mig. Det ska finnas det mesta hemma, allt från mat till gotta i mängder.. Hellre för mycket än för lite.

Jag började tvätta mina egna kläder i ugn ålder så jag är rent ut sagt skitbra på att tvätta ( kanske inte så svårt att tvätta men ändå ;) måste bara få skryta lite )  haha!

Sen att kunna ha pengar är ju skit viktigt. Jag är en riktig spara även om jag shoppar rätt så mycket så har jag alltid pengar, pengar är en trygghet som jag inte kan vara utan. Jag fick mycket av mina föräldrar. Det mesta jag ville ha, ja jag var rätt så bortskämd men ändå, jag planerar, jag ser till att jag sparar.

Jag tycker att man ska få kunna skämma bort sina barn, inget fel med det. Men ändå att man lär dem att ta ansvar för sina egna pengar. Jag kommer själv att skämma bort mina så ;) Man behöver inte vara snobbig bara för att man är bortskämd.


Svärföräldrarna är här nu så ska vara lite social :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0