Jag är bara för smart va ;)

Har precis satt mig ner, har hållit på i köket hela dagen och lagat massor med mat, bla laxrätt, pangasius, torsk, vegetarisk, schnitzel och lite annat gott. Har kommit på att på måndagar ska jag laga en massa mat och sedan frysa in så älskling slipper ställa sig i köket direkt när han kommer hem från jobbet.  Så nu är frysen FULL med matlådor till honom också. Skönt att inte behöva ställa sig i köket och laga middag varje dag utan nu är det bara att välja och vraka på massor av gotta. Har även markerat lådan i frysen med namnen fisk, vegetarisk och kött så att man varierar lite och hittar det man vill ha. Smart jag är va ;)


Men dagen började inte bra, hade precis ställt in formar med mat i ugnen och ställt två kastruller på spisen, vad tror ni händer, jo proppen går såklart och inte har vi nya proppar hemma och jag är sämst på sånt så i panik ringer jag svärfar och ber om nummret till en snubbe som fixar allt i lägenheterna, börjar även knata ut i hopp om att jag ska se honom ute, och det gör jag som tur är, så jag fick hjälp med detsamma vilket var tur..


Ser ut som ett bombnedslag i köket nu medan jag väntade på första lasset i diskmaskinen ska bli klar vilket det precis blev så nu ska nästa lass in och sedan ska jag göra det lite myspysigt hemma.


Ville överaska älskling med det här men kunde inte hålla mig utan har redan ringt och skvallrat haha.. Det här är han värd ♥ Vi behöver inte laga mat på hela veckan om vi inte vill. Så skönt! Ett bra tips till er som inte har tid, ork eller är ensamma..


Snacka om att jag har utvecklat mina färdigheter i köket idag. Gjorde minst 8 olika rätter today :D

Kommentarer
Postat av: Mikaela

laga mat till mig jag är hungrig!

2009-11-23 @ 13:51:40
URL: http://memikaela.blogg.se/
Postat av: ERICAPERZZON

Mycket smart!:)

Så kommer jag nog göra när jag flyttar också;P



/E

2009-11-23 @ 15:52:03
URL: http://ericaperzzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0