Uppnå saker

Tänkte bara uppdatera lite innan jag stänger av laptopen för ikväll. Ska se film med älskling snart, Taken heter den :) hoppas bara inte vi har sett den nu. Finns en liten risk, men men. Älskling är och duschar och jag sitter här och kollar på lets dance, Darin uppträdde och den sista låten han sjöng var skitbra, undra bara vad den heter ?

Idag har jag spenderat dagen hos mamsen och så, riktigt trevligt. Blev lite prat om Thailand såklart! något jag verkligen ser fram emot. Ligga i solstolen och läsa en bok, bada och njuta av värmen, massor med god mat och självklart en hel del shopping. Som ni vet är alla mina väskor därifrån och de behöver nya kompisar så nya väskor är ett måste. Nä nu ska jag inte babbla så mycket om resan.

Jag måste bara skriva att jag är väldigt stolt över min mamma <3 Du betyder!

Jag är faktiskt jävligt stolt över mig själv också, jag måste bli bättre på att vara positiv och vara stolt över den jag är. Kan vara jävligt negativ och trycka ner mig själv och det måste jag ändra på. Det finns mycket jag inte trodde att jag skulle klara för några år sedan. Tex att ta körkort, hur fan skulle jag klara av att köra bil, växla gick ju inte. Det gick verkligen inte in i huvudet, jag kände mig som en idiot, sen bestämde jag mig för en lösning som passade mig, nämligen körkort för automatbil, detta innebär att jag inte får köra manuell, men va fan, de flesta nya bilar är automater så ;) en sak till var att jag kände mig dålig i skolan, högstadiet ska vi inte ens prata om. Ussh! hemska tid. Gymnasiet däremot gick relativt hyffsat. Det var i 3an jag bestämde mig för att ge mitt allt för att gå ut med bra betyg, vilket jag gjorde! Tack vare det kom jag in på högskolan där jag kämpade som en galning. Med en jobbig operation och lite annat jobbigt så gav jag aldrig upp, det såg hopplöst ut ett tag, många tårar rann och jag mådde skit för att jag ställde kraven på mig som jag gjorde. Men jag ville ha en utbildning, jag hade bestämt mig för det, jag skulle bara ha det. Det var svårt, svåra prov, mycket prov, mycket plugg, desutom mycket på engelska vilket jag är värdelös på. Jag fick ett examenbevis, jag tog examen i webdesign med mycket kodning. Yes!

Om man drömmer om något och verkligen har bestämt sig för att uppfylla dom, GÖR DET DÅ! Drömmar är till för att förverkligas. Tro på dig själv så klarar man det mesta. Jag måste lära mig att lyssna på mig själv mer. Hmm! Uppnå saker här i livet och var stolt över det du gör.


Saker jag vill uppnå detta år

• Spara en hel del pengar och få en bra buffert

• Renovera om hemma

• Ta hand om mina nära och kära mer

• Förbättra min hälsa

• En bra sommar 09






Kommentarer
Postat av: Maria

Ja verkligen..=)

det kommer att bli kul att se den filmen..

Kram kram

2009-03-20 @ 22:13:03
URL: http://gossimia.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Klart du ska vara stolt!

Söt pic förretsen :)

Nattis

2009-03-20 @ 22:54:36
URL: http://cleopatravii.blogg.se/
Postat av: matilda

härligt att ha mål! :D

2009-03-21 @ 00:18:18
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: Jenny

Gud så kul att du ska till Thailand!! Jag vill ju också!! Jag har fått bilden innan av att du har bra självförtroende! I alla fall verkar du vara väldigt målmedveten och det är toppen <3

2009-03-21 @ 08:19:38
URL: http://yeahnysliv.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja det är ju såå gott..=)

mums..

vad hittar du på idag då?

Kram

2009-03-21 @ 08:50:33
URL: http://gossimia.blogg.se/
Postat av: matilda

Sv: Jag tror på, vill man så kan man :)

2009-03-21 @ 09:26:54
URL: http://elitecyclist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0