Läsarfråga

Jag sitter här med en klump i halsen, den där filmen påverkade mig så mycket. Ni skriver verkligen fina kommentarer och vissa av er har öppnat er och berättat saker för mig vilket värmer. Jag hoppas att jag påverkade er så att ni som mobbar tänker till lite.

En läsarfråga:
Många undrade vad det är mobbarna tänker på när de mobbar, hur man kan göra något så fruktansvärt

Svar: Jag tror att det är så att de som mobbar mår så dåligt själva att de måste trycka ner någon annan för att själva må bättre. De tar ut sin ilska, sitt inre på någon annan. Sen finns det dom som inte vågar säga emot sina kompisar. De kanske har en bästa vän som mobbar en och inte vågar göra något. Rädsla att själva bli mobbade.  Denna person mår säker jätte dåligt över att se sin bästa kompis mobba andra, vänskapen är kanske så stark, men vad fan är det för vänskap. Om jag hade en bästa kompis som mobbade någon så skulle jag anmäla det. Både för min bästis skull och för den som blir mobbad.

Den som mobbar andra ropar säkert på hjälp. Den personen kanske inte vet hur man får hjälp. Ilskan går ut över andra..

Många måste skapa en tuff attityd då, men egentligen är de rädda inombords. De vill inte visa sin räddsla för andra.

På ett sätt kan jag tycka synd om mobbaren. Den mår lika dåligt som den som blir utsatt. Missförstå mig inte nu bara!
Jag tror att de som mobbar också bär på skärsår..

Det här är vad jag tror!








Kommentarer
Postat av: ella

ja ush för mobbing:(

i skolan va jag på dom mobbades sida.försökte skydda dom,endå var jag mobbad själv men jag sa iaf ifrån alla vågar ej det ju.

hatar sånt!!

fattar ej,men dom tror väll dom är tuffa tyvärr.+ att dom mår skit antagligen

ha en fin kväll=)

2009-02-02 @ 17:44:29
URL: http://ellisgirl.blogg.se/
Postat av: Sofie

Fyfan vilken hemsk film. Och att brottet las ner!? Helt sjukt.

2009-02-02 @ 18:46:27
URL: http://sofie1994.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja det är nog så att dom mår så dåligt själva...

så hemskt kram

2009-02-02 @ 18:46:28
URL: http://scorpiongirl80.blogg.se/
Postat av: Christina

Jo tack :) Det var riktigt trevligt ... Jag skall nog försöka mig på en frågestund i ett senare skede också. :)

2009-02-02 @ 19:07:49
URL: http://stiini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0