Vikthets

Det var ju en dokumentär om barn som bantar i veckan, jag missade tyvärr den men jag skulle nog bara mått dåligt av att se det. Det var barn som redan var pinnsmala som tyckte att de var tjocka. Man möts ständigt av detta med vikten, att man ska se ut på ett visst sätt annars är man inte snygg. I media, tv, vardagen, bilder, kändisar m.m. Jag tycker att man ska se hälsosam ut, hålla en normal vikt för kroppen och själens bästa. Man förstör sin kropp om man bantar för mycket. Man förstör sin kropp om man blir för stor också.

Jag har personligen haft problem med att gå upp i vikt. Jag kan äta tonvis med mat. Har många gånger fått höra, men guuud vad smal du är, äter inte du, m.m. Jag vill gå upp några kilo för att se sundare ut. Jag ska börja träna när jag hittar motivationen. Bygga upp en sund och bra kropp.

Det som gör mig ledsen är när redan smala människor svälter sig själva och blir slutligen bara ett skelett. Det är inte snyggt alls och man ser bara sjuk ut, inte så konstigt då man är det. Den här jävla vikthetsen hit och dit. Ussh! Det är visserligen upp till var och en. Vad kan man göra åt det förutom att uttrycka sin åsikt. Vad gör man om en i sin familj har ätstörningar? Vems fel är det ?


Man ska hålla den s.k "Normalvikten"  då kroppen mår bäst, både psykiskt och fysiskt!

Vi följer en viktkurva av en orsak, det gör man redan när man föds.



Kommentarer
Postat av: Louise

Håller med dig.

2009-04-18 @ 22:37:05
URL: http://loouiseruunsten.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Ja, visst är det där fruktansvärt!

2009-04-18 @ 22:57:01
URL: http://cleopatravii.blogg.se/
Postat av: ann

sv: tackar;D hänt idag då? kram!

2009-04-18 @ 23:44:37
URL: http://annnguyeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0